Hieperdepiep!!!

15 februari 2023 - Moraira, Spanje

Hi allemaal,

Het is even geleden, maar we hebben goed nieuws. We zijn hier nu zo'n 3 weken en zijn (als een malloot) op zoek gegaan voor een plekje voor ons zelf. We kwamen er al snel achter dat het hebben van een eigen plek belangrijker is dan 2 apartmenten voor de verhuur.

Ik denk dat we zo'n 12 huizen hebben bezocht. Op 1 huis uiteindelijk een bod gedaan, maar dat werd door 2 van de 4 eigenaren afgewezen. Aangezien de huurprijzen nu al beginnen te steigen, maakten we ons toch wel een beetje zorgen. Het huurcontract van het huis dat we nu huren loopt tot 21 april. Vandaar dat we als een idioot verder zijn gaan zoeken.

EN DAT IS GELUKT!!!! We hebben een huis gevonden op nog geen 10 minuten van Moraira met 3 slaapkamers, 2 badkamers, en heerlijk zwembad en...... uitzicht op zee. Zo blij!!!!

Zojuist de eerste aanbetaling gedaan en dat is alleen maar om het huis uit de markt te halen. Nu druk bezig om het voorlopig koopcontract op te laten stellen, zodat we zo snel mogelijk daarna naar de notaris kunnen om het uiteindelijke koopcontract te kunnen tekenen. We hopen dat dit allemaal lukt voor 14 april.

Verder zijn we bezig om een Spaanse bankrekening te openen, ziektekostenverzekering af te sluiten en tussendoor proberen we ook nog een beetje te genieten van feit dat we hier zijn. En dat lukt ook uitstekend.

Mocht er nou iemand zijn die zegt; ik kan wel schilderen, stukadoren, de tuin mooi aankleden, of ben er erg goed in om gewoon lekker bij het zwembad hangen, schroom niet een stuur je motivatie naar Luba. Werktijden zijn van 10:00 tot 14:00, want daarna moeten we aan de tapas en gaat een wijntje open.

Even serieus, we zijn zo blij en kunnen niet wachten om ons nieuwe plekje onder de Spaanse zon aan jullie te laten zien.

Ik deel alvast een paar foto's, maar het ziet er nog veel mooier uit als de zon schijnt.

Liefs van ons en hopelijk tot snel, xxxx

1. Benny:
    15 februari 2023
    Super, van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huis 🥂🍾😎
  2. Danny:
    16 februari 2023
    Dank je wel man, kom je gauw even langs 😊
  3. Peter en An:
    15 februari 2023
    Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige huis.
    Ziet er zo gaaf uit echt geweldig.
    Wij zijn wel beter in het liggen bij het zwembad 😂😂
    Dikke kus van ons
    💋💋💋💋💋
  4. Danny:
    16 februari 2023
    Dank je wel. We zijn zo blij!!!!
  5. Willem&Jacq:
    Top Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huis.🥂👍🏻 Jacqueline en Willem
  6. Danny:
    dank je lieverds !!
  7. Danny:
    16 februari 2023
    Dank je wel. Was even een zoektocht, maar we zijn eruit gekomen. Hopen jullie snel te mogen ontvangen hier 😘
  8. Jaries:
    15 februari 2023
    Felicidades wat een kast van een huis, prachtig. En wat een uitzicht naar zee helemaal top. We hopen dat alles qua bureaucratie snel gaat voor jullie en dat je je eigen vlag er in kan maken 👍😘 de jaries
  9. Danny:
    16 februari 2023
    Dat hopen wij ook ! dank je wel !!!
  10. Anna:
    15 februari 2023
    Kan niet wachten om het te zien xxxx
  11. Danny:
    16 februari 2023
    kan ook niet wachten om het te laten zien !!
  12. Sonja:
    16 februari 2023
    Yesss!! Gefeliciteerd lieverds 🥳 super gaaf. Dan mag nu dat flesje champagne open wat in het tasje zat 😉🍾. Als die niet al op is 🤣🤣.
    Onze motivatie brief komt zo snel mogelijk jullie kant op 😉🤣😘😘
  13. Luba:
    16 februari 2023
    ehhh, die was al op idd.. toen we in Luik waren en de tranen over onze wangen bengelden.... kijk uit naar jullie komst ..;-)
  14. Karin:
    17 februari 2023
    Een beetje late reactie van mijn kant, maar wat een top huis hebben jullie gevonden!! Gefeliciteerd! Net als iedereen ben ik ook super benieuwd en kan niet wachten om jullie kant op te gaan.
    Echt super blij voor jullie!!🍾🥂🍾🥂
  15. Danny:
    17 februari 2023