Spannende tijden

7 februari 2023 - Moraira, Spanje

Hi allemaal,

Vandaag opnieuw naar Benidorm geweest om Luba haar NIE nummer op te halen. Ging allemaal goed, dus dat administratieve hoofdstuk kan worden afgesloten.

Het huis wat we op het oog hadden (weet niet of jullie de laatste video hebben gezien), maar is helaas verkocht. We wilden maandag een bod doen en kregen zaterdag te horen dat het huis gereserveerd is.

Vol goede moed vandaag 3 nieuwe huizen bekeken. Eerste huis was ruim, met ongeveer 800 m2 grond. Wat ze alleen niet hadden gezegd, is dat "onze" grond een steile bergrots was, waar je dus helemaal niks mee kan. Dus, hup in de beentjes, op naar het volgende huis.

Prachtige locatie, op loopafstand van Moraira. Weliswaar geen zwembad, maar de tuin was groot genoeg om er 1 te laten bouwen. Ik paste alleen niet in de slaapkamer, en eerlijk gezegd ook niet in de rest van het huis. Kaboutertjes wel, alleen ik dus niet. De prijs was okay, maar er moet wel serieus verbouwd worden. Lees, de hele achterkant moet eruit en 4 meter worden opgeschoven. Dat is op zich nog te doen, maar daar moest nou net het zwembad en terras komen. Hou ik dus een pierebadje over voor Junior...

Goed, dan maar even kijken naar het 3e huis. Ohoh, allebei verliefd!!!! Maar natuurlijk veel te duur. Dit huis heeft alles wat onze wensenlijst staat: 3 ruime slaapkamers, 2 badkamers, een zwembad (groot genoeg voor Junior en ons allen bij elkaar), fijn terras, gelegen in een rustige wijk en....... ZEEZICHT! Maar iets te duur dus... Toch gaan we proberen om dit huis te krijgen door eigenlijk een belachelijk laag bod te doen. Mocht dat niet lukken, hebben we donderdag een afspraak bij huis nr. 2 met een aannemer om te zien wat de kosten van een verbouwing zijn.

Verder is het weer wat slechter deze week. Best wat regen, maar dat hoort er ook bij denk ik. Vanaf vrijdag kan de zwembroek weet aan, hoop ik.

We houden (van jullie en) op de hoogte!

Dikke kus vanuit Espana, D&L

1. Jaries:
    8 februari 2023
    Buenos dia’s. Felicidades Luba y danny tambien Succes met jullie huizenjacht er is zeker ergens een mooi pandje voor jullie. Dus geduld en zoeken is hier aan de orde Bedankt voor weer het mooie verhaal 👍💄💋de jaries