Nog steeds op huizenjacht....

1 februari 2023 - Moraira, Spanje

Hola! Gisteren hebben we 2 huizen bezocht. Het eerste huis lag heel mooi maar we hadden een kabelbaan nodig om naar het zwembad af te dalen. Denk dat er zeker 30 meter hoogte verschil zit tussen het dakterras en het zwembad. Lig je net lekker aan het zwembad, ben je je telefoon vergeten.... Daarnaast was onderaan het huis een tenniscomplex. De hele dag "pong...pong". We werden er na 10 minuten al gek van. Dat dus.

2e huis lag aan de verkeerde kant van de berg, wat betekent dat je vrijwel geen zon hebt. Dus die viel ook gelijk af.

Vandaag alle papieren geregeld voor mijn NIE nummer, omdat ik morgen een afspraak heb bij de politie in Benidorm om dit aan te vragen. Moet eerst morgen ochtend nog even naar de bank om de kosten te betalen en dan op naar Benidorm. Voor Luba's nummer zijn we nog steeds bezig om een afspraak te maken.  Dat is nog niet zo gemakkelijk. Je moet elke ochtend om 9 uur inloggen in de agenda van de politie om je afspraak vast te leggen en eenmaal vol is vol. Dus we blijven het proberen.

Morgenmiddag hebben we nog 2 bezichtigingen van huizen hier in de buurt. Beiden hebben 3 slaapkamers, 2 badkamers en een privé zwembad. Zijn benieuwd...

En dan is het alweer vrijdag. Gaan we ons eerste bezoek hier ontvangen en dat vinden we heel erg leuk. We hebben ook kennis gemaakt met onze buren en die hebben ons ook gelijk uitgenodigd voor een glaasje wijn, dus dat gaan we ook doen.

Verder ben ik per vandaag officieel werkloos, maar heb wel vanmorgen een sollicitatie gesprek gehad. Is een bedrijf in Nederland die Business Continuity managers/crisis managers zoekt. Gesprek ging goed en ik word volgende week aan de partners voorgesteld om te zien of er een klik is. Van afstand werken was geen probleem. Kreeg wel het advies om niet tijdens het videobellen in de tuin bij het zwembad te gaan zitten, hahaha.

Een hoe gaat het met jullie? We missen jullie een hopen elkaar snel weer even te kunnen zien.

Heel veel liefs van ons xxxx

1. Peter en An:
    1 februari 2023
    Nou wat een goed bericht zou toch leuk zijn.
    Wat gezellig dat de buurtjes langs komen goed om je Spaans te toetsen of spreken ze Engels ?
    Nou wij zijn erg benieuwd naar de huizen die jullie vrijdag weer gaan zien.
    Hier weer heel veel wind en geen lekker weer hoop dat jullie kunnen genieten van het zonnetje.
    🌞🥰🤗👍
  2. Jaries:
    1 februari 2023
    Ola Danny en Luba wat een leuk bericht hebben jullie geschreven. Hahaha dat huis op 30 mtr hoogte. Maar het uitzicht zal super geweest zijn en Tja dat Ping Pong gedoe gaat heeel snel vervelen hoor . leuk dat jullie toch wel eigenlijk wel verschillende keuze hebben in huizen. Dan weet je na een paar bezichtigingen wat jullie echt willen. Ik zag dat het bij jullie echt fris is ,nu hier is het echt koud met storm
    We wensen jullie succes met de huizen en veel plezier en succes met je sollicitatie 😂😂😂ga je in Spanje wonen en alsnog werken voor Nederland 😄😄😄liefs en groetjes van ons de jaries 👍💄💋💋
  3. Sonja:
    2 februari 2023
    Nou alweer veel gebeurd dus !! En wat spannend joh even zo vanuit Spanje solliciteren 👍. Hopelijk zat er vandaag een mooi huisje tussen voor jullie.
    Hopelijk zitten jullie nu lekker aan een wijntje met z’n tweeën of met de buren. In ieder geval proost en geniet ervan. Dikke kus